هزینه نصب، تعمیر و سرویس هود آشپزخانه چقدر است؟

2 دقیقه برای مطالعه

درباره هود آشپزخانه

بهمن 1, 1400

عوامل موثر بر قیمت نصب و تعمیر و سرویس هود آشپزخانه هود آشپزخانه امروزه در مدلهای بسیار متنوعی در دسترس است....

عوامل موثر بر قیمت نصب و تعمیر و سرویس هود آشپزخانه هود آشپزخانه امروزه در مدلهای بسیار متنوعی در دسترس است....

عوامل موثر بر قیمت نصب و تعمیر و سرویس هود آشپزخانه

هود آشپزخانه امروزه در مدلهای بسیار متنوعی در دسترس است. انواعی مثل هود جزیره‌ای، هود مورب دیواری و هود زیر کابینتی و یا هود شومینه‌ای از این جمله هستند. دسته‌بندی دیگر هودها نیز بر اساس صفحه کلید کنترل آنها و بصورت‌های کلاسیک و لمسی می‌باشد که این عامل نیز بر قیمت این کالا اثرگذار است. اصلی‌ترین بخش یک هود آشپزخانه موتور آن است که در صورت بروز مشکلاتی که ناشی از عملکرد ضعیف آن باشد بایستی جایگزین گردد. عوامل موثر بر هزینه تعمیر و سرویس هود آشپزخانه در ارتباط مستقیم با بخش آسیب دیده قراردارد. 

انواع ایرادات منجر به سرویس و تعمیر هود آشپزخانه

از کارافتادن فن هود آشپزخانه
سوختن چراغ هود
سر و صدای زیاد موتور هود
گرفتگی و آلودگی فیلتر هود
کم شدن قدرت مکش هود
پاره شدن لوله هواکش هود
قطع شدن لوله هواکش هود
ایرادات مربوط به بخش الکتریکی، صفحه‌ کلید و کنترل سرعت هود

نوع هود آشپزخانه

یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر هزینه تعمیر هود مدل آن است. هودهای قدیمی‌تر که به زیرکابینتی معروف هستند، به دلیل داشتن ساختار ساده‌تر و همین‌طور لمسی‌ نبودن صفحه کنترل، هزینه کمتری در زمینه تعمیر و نگهداری نسبت به مدلهای شومینه‌ای یا جزیره‌ای دارند. قبل از تماس با تعمیرکار هود حتما از اتمام گارانتی هود خود مطمئن شوید. معمولا تجهیزات آشپزخانه بین ۲ تا پنج سال خدمات پشتیبانی پس از فروش دارند و این موضوع می‌تواند از هزینه کردن برای یک تعمیرکار آزاد جلوگیری کند. البته در نظر داشته‌باشید که هزینه ایاب و ذهاب در هر صورت یعنی در صورت استفاده از گارانتی یا تعمیرکار آزاد، وجود خواهد داشت. 

محل قرارگیری هود آشپزخانه

در بسیار از خدمات تعمیر و سرویس و نگهداری محل قرارگیری وسیله و سهولت دسترسی تعمیرکار از عواملی است که بر روی میزان کار و در نتیجه دستمزد متخصص تاثیرگذار است. لوله گذاری هواکش هود معمولا از داخل کابینت‌ها انجام می‌شود و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض آن، جابجا کردنش با یک هواکش جدید می‌تواند دشوار باشد. 

هزینه قطعات تعویضی احتمالی

در صورتی که قطعات مثل کلیدها، لامپ، فن و یا لوله هواکش هود نیاز به تعویض داشته‌باشند، هزینه این موضوع به عهده مشتری است و اجرت تعمیر متخصص در بصورت جداگانه محاسبه می‌گردد. در مورد هودهای قدیمی تر که قطعات آنها به ندرت در بازار یافت می‌شود بهتر از قبل از صرف هزینه زیاد برای تعمیر آن، با یک متخصص مشورت کنید و نظر او را درباره خرید و نصب یک هود جدید جویا شوید. 

محله (منطقه) نصب هود

بسیاری از خدمات تاسیساتی و تعمیراتی با تغییر سبک زندگی خانواده‌ها تغییر می‌کنند. سرویس و تعمیر هود آشپزخانه هم در زمره خدماتی قرارمی‌گیرد که اجرت کار متخصص در آن با توجه به محله‌ای که سفارش در آن انجام‌می‌شود متفاوت است. این موضوع هم بر هزینه کلی کار اثرمی‌گذارد و هم بر هزینه های ایاب و ذهاب.

جهت تماس با واحد خدمات پس از فروش بیمکث با شماره تلفن 0217319 در تماس باشید.

هزینه ایاب و ذهاب نصب هود

برخی مواقع مثل روزهای تعطیل مشتری‌ها بالاجبار از متخصصانی که در محلات دیگر به کار مشغول هستند کمک‌می‌گیرند. در این نوع سفارشها معمولا هزینه ایاب و ذهاب بصورت کلی با سایر هزینه‌های کار و یا بصورت مجزا توسط متخصص دریافت‌می‌شود. 

موارد پیش بینی نشده

در صورتی که در موردی مثل روشن نشدن هود آشپزخانه و از کار افتادن کامل آن،‌ ایرادات سیم کشی و اتصالی در برق ساختمان مطرح شود، کار اصلی به رفع این موارد منجر می‌شود و بنابراین بخشی از هزینه کار به تامین لوازم و تجهیزات اولیه مثل سیم و کابل و کلید و فیوز اختصاص می‌یابد.