قبل از خرید هود مخفی حتما این پست رو بخونید

1 دقیقه برای مطالعه

درباره هود آشپزخانه

دی 30, 1400

قبل از اینکه تصمیم به خرید یک هود مخفی برای نصب در آشپزخانه تان بگیرید نکات مهمی در رابطه با...

راهنمای خرید هود مخفی

قبل از اینکه تصمیم به خرید یک هود مخفی برای نصب در آشپزخانه تان بگیرید نکات مهمی در رابطه با...

قبل از اینکه تصمیم به خرید یک هود مخفی برای نصب در آشپزخانه تان بگیرید نکات مهمی در رابطه با این هود مخفی وجود دارد که باید به آن ها توجه کنیم. سوالات مختلفی در ذهن هریک از ما نقش می بندد که برای پاسخ به آن ها نیاز به راهنمایی خواهیم داشت. در ادامه به سولات متداول در این زمینه می پردازیم .

ابعاد هود مخفی یا توکار


 هود آشپزخانه تان را متناسب با اجاق گاز تان انتخاب کنید

ابعاد هود مخفی را با توجه به اندازه ی اجاق موجود در آشپزخانه انتخاب کنید و این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر بین ابعاد هود و اجاق تناسب نباشد ممکن است میزان مکش آن پاسخگوی نیاز شما نباشد. به عنوان مثال اگر یک هود 60 سانتی را بالای اجاق 90 سانت نصب کنید بدون شک میزان مکش آن کم خوهد بود. انواع هود مخفی بیمکث با ابعاد استاندارد 70 سانتی متر تولید می شوند.

نحوه نصب انواع هود مخفی داخل کابینت

نصب انواع هود مخفی داخل کابینت بالای اجاق صفحه ای یا مبله است. اما برای نتیجه ی بهتر در هنگام ساخت کابینت باید به میزان فضای مورد نیاز جهت قرار گیری آن توجه کنیم. معمولا موتور هود مخفی  به اندازه ی ارتفاع طبقه ی اول کابینت به فضا نیاز دارد و برای لوله ی خروجی نیز به مابقی محیط کمد احتیاج خواهیم داشت. الگوی برش هر هود همراه آن داده می شود پس برای نصب حتما به دفترچه ی راهنمای هود توجه نمایید.

پیشنهاد میکنیم که برای خرید هود توکار مخفی از میان مدل هایی که جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در آن ها به کار رفته یکی را انتخاب نمایید.

سنسور دود، گاز و حرارت در هود های مخفی

سنسور هود به صورت خودکار دود و گاز بیش از حد مجاز در محیط آشپزخانه را تشخیص می دهد و باعث افزایش ایمنی در منزل می شود. در صورتی که هود مخفی شما مجهز به سنسور دود و گاز است حتما آن را در حالت اتوماتیک قرار دهید.

موتور هایی هود با تعداد دور بالا و صدای کم

وقتی موتور هود مخفی تعداد دورهای بیشتری داشته باشد (دورهای 3، 4 یا بالاتر برای سرعت موتور) یعنی میزان مکش آن نیز پرقدرت تر خواهد بود و این مزیت قابل توجهی برای هود به شمار می رود. همچنین میزان صدای هود که بر اساس دسی بل محاسبه می گردد نیز اهمیت دارد و هرچه عدد آن کمتر باشد هود کم صدا تر (سوپر سایلنت) خواهد بود. البته ماکزیمم صدایی که در مشخصات فنی هود عنوان می شود مربوط به دور سوم موتور است و برای حالت های چهارم و بیشتر این عدد صادق نیست.