نظافت سینک ظرفشویی با محلول های خانگی و طبیعی

2 دقیقه برای مطالعه

درباره سینک آشپزخانه

بهمن 1, 1400

نظافت سینک ظرفشویی با چند ترفند ساده سینک ظرفشویی یکی از آلوده ترین نقاط در هر خانه است. شستشوی ظروف...

نظافت سینک ظرفشویی با چند ترفند ساده سینک ظرفشویی یکی از آلوده ترین نقاط در هر خانه است. شستشوی ظروف...

نظافت سینک ظرفشویی با چند ترفند ساده

سینک ظرفشویی یکی از آلوده ترین نقاط در هر خانه است. شستشوی ظروف کثیف، شستن میوه ها و مواد غذایی، آب کشیدن گوشت و مرغ همگی در سینک ظرفشویی انجام می شود. انواع بیماری های خطرناک و باکتری ها می توانند از طریق سینک ظرفشویی منتقل شوند. نظافت سینک ظرفشویی یکی از ضروری ترین موارد در نظافت منزل و آشپزخانه است که باید با دقت انجام شود.


نظافت سینک ظرفشویی استیل

نظافت سینک ظرفشویی آشپزخانههرگز ظروف نشسته را در سینک ظرفشویی رها نکنید. این کار منجر به انتشار آلودگی و حتی جمع شدن انواع حشرات و سوسک خواهد شد. همیشه پس از شستشوی ظروف، سینک را تمیز کنید. این کار چند دقیقه بیشتر وقت نمی گیرد ولی تاثیر زیادی در نظافت منزل و آشپزخانه دارد. با استفاده از یک دستمال اسفنجی، آب گرم و یک شوینده ملایم مثل مایع ظرفشویی، تمام سطح سینک ظرفشویی را تمیز کنید.پس از نظافت سینک ظرفشویی ، آب داغ را به مدت یک دقیقه با فشار باز کنید تا چربی ها و رسوبات لوله ظرفشویی از بین برود. روغن های اضافی و چربی ها می توانند موجب گرفتگی فاضلاب ظرفشویی شوند و مشکلات زیادی را ایجاد کنند. با این ترفند ساده و تنها با آب داغ می توانید مسیر لوله ها را پاکسازی کنید. به این ترتیب بوی بد چاهک ظرفشویی هم از بین خواهد رفت.


تمیز کردن و پاکیزگی سینک آشپزخانهنظافت سینک ظرفشویی با یک محلول جادویی

ترکیب آب لیمو و جوش شیرین یک مخلوط عالی برای نظافت سینک ظرفشویی است. مخلوط ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین و ۱/۴ فنجان آب لیمو را روی سطح سینک ظرفشویی ریخته و ۱۰ دقیقه صبر کنید. در این فاصله می توانید مکان‌های دور از دسترس نظیر پشت شیر آب را با کمک یک فرچه یا مسواک تمیز کنید. اطراف شیر آب و پشت آن همیشه با رسوبات پوشیده شده که با این مخلوط به سادگی تمیز خواهد شد.سپس سینک را با آب داغ تمیز کنید تا اثر جوش شیرین به طور کامل پاک شود.


نظافت سینک ظرفشویی با سرکه سفید

استفاده از پاک کننده های شیمیایی قوی موجب آسیب به استیل شده و سطح ظرفشویی را مات و بد رنگ می کند. با استفاده از سرکه سفید می توانید بدون هیچ مشکلی سینک را ضد عفونی و تمیز کنید. مخلوط ۱/۲ فنجان سرکه با ۱/۴ فنجان آب لیمو را به طور مستقیم روس سطح سینک ریخته و ۵تا ۱۰ دقیقه بعد با آب جوش، آبکشی کنید. به این ترتیب بوی بد فاضلاب و باکتری ها با هم از بین خواهند رفت و سینک ظرفشویی براق و بدون لکه ای را خواهید داشت.

در صورتی که سرکه سفید در دسترس نبود می توانید از نوشابه استفاده کنید. نوشابه های گازدار هیچ فایده ای برای بدن ندارند ولی پاک کننده های خیلی خوبی برای نظافت سینک ظرفشویی هستند.

نظافت سینک ظرفشویی آشپزخانه


نظافت سینک ظرفشویی با آرد سفید!

شاید تعجب کنید ولی آرد سفید خالص هم می تواند سینک ظرفشویی را برق بیندازد!. با هر کدام از روش های پیشنهادی می توانید سینک ظرفشویی را تمیز کرده و سپس با آب داغ سطح سینک را به خوبی آب کشی کنید. پس از آب کشی ابتدا با یک دستمال سینک را خشک کرده و نصف فنجان آرد سفید را روی سطح سینک و داخل آن بپاشید.

اکنون با استفاده از یک حوله نرم و به آرامی، سطح سینک را پاک کنید. حوله را با حرکات دایره ای روی سینک بکشید تا تمام آرد جمع شود. از درخشندگی و براق بودن سینک ظرفشویی تعجب خواهید کرد. این کار را هفته ای یکبار انجام دهید تا همیشه ظرفشویی نو و براقی داشته باشید.