طریقه نصب هود آشپزخانه – پارت اول

2 دقیقه برای مطالعه

درباره هود آشپزخانه

بهمن 1, 1400

در بیشتر منازل یک هود روی اجاق گاز برای روشنایی و تهویه نصب شده است. اگر آشپزخانه منزل شما هود...

در بیشتر منازل یک هود روی اجاق گاز برای روشنایی و تهویه نصب شده است. اگر آشپزخانه منزل شما هود...

در بیشتر منازل یک هود روی اجاق گاز برای روشنایی و تهویه نصب شده است. اگر آشپزخانه منزل شما هود ندارد یا اگر لازم است هودتان عوض شود (مثلا اگر دریچه بیرونی ندارد) روند نصب خیلی پیچیده نیست. با داشتن اطلاعات پایه، می توانید خودتان خیلی راحت این کار را انجام دهید. با پیروی از دستورالعمل های راحت می توانید در عرض چند ساعت کار نصب هود را انجام دهید. به دلیل جلوگیری از اطاله کلام این مقاله به شش قسمت تقسیم شده است. در این بخش به آمادگی برای نصب می پردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

لطفا جهت نصب محصولات بیمکث از سرویسکاران مجاز خود شرکت بیمکث درخواست نمایید تا محصول را نصب نمایند چرا که محصول از گارانتی خارج می شود. 

شماره تلفن خدمات پس از فروش شرکت بیمکث : 0217319


طریقه نصب هود آشپزخانه بخش اول: آمادگی برای نصب هود

طریقه نصب هود آشپزخانه

1) در گام اول آمادگی برای نصب باید بررسی کنید که آیا مجوز انجام این کار را دارید یا خیر.

آمادگی بسته به این که کجا زندگی می کنید ممکن است برای انجام این کار نیاز به مجوز باشد. بنابراین قبل از شروع کار، دستورالعمل های مربوطه را مطالعه کنید.

آموزش نصب و راه اندازی هود

2) فضا را اندازه گیری کنید.

محلی که قصد دارید هود را در آنجا نصب کنید، اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید هود بخوبی در آن جای می گیرد. همچنین بررسی کنید که هود در فاصله 24 الی 30 اینچی بالای اجاق گاز نصب شود و کل قسمت پخت و پز را پوشش دهد. در حالت ایده آل، باید لبه هود 3 اینچ جلوتر از لبه اجاق گاز باشد.

طریقه نصب هود آشپزخانه

3) برق را قطع کنید.

جریان برق را از طریق جعبه فیوز یا مدارشکن قطع کنید. این کار برای پیشگیری از شوک الکتریکی حین نصب ضروری است.

نحوه نصب هود آشپزخانه

4) هود قدیمی را بردارید.

اگر از قبل هودی نصب شده، کار را با باز کردن فیلترها شروع کنید و بعد کاوری که روی فن و موتور را پوشانده باز کنید. در نهایت سیم برق را قطع کرده و هود را باز کنید. هنگام باز کردن پیچ های هود برای پیشگیری از افتادن آن، از یک نفر بخواهید هود را نگه دارد. قبل از ادامه بهتر است در این مرحله با یک آداپتور ولتاژ را چک کنید تا مطمئن شوید برق این قسمت از منزل، قطع شده است.

نحوه نصب و راه اندازی هود آشپزخانه بیمکث

5) بسته بندی وسایلی که تازه خریداری کرده اید را باز کنید.

فن، هود، کانال و سایر قطعات را از بسته بندی در بیاورید. اگر فن و فیلترها متصل شده اند، آن ها را باز کنید تا سیم ها نمایان شوند. همچنین ممکن است یک پنل روی سیم ها قرار داشته باشد که باید آن را باز کرد.

طریقه نصب هود آشپزخانه

6) کانال و محل رد شدن سیم ها را مشخص کنید.

بسته به نحوه نصب هود قبلی، مشخص کنید که سیم ها از کدام جهت می آیند و کانال به کدام قسمت می رود (یعنی از بالا یا زیر هود). معمولا هود جدید یکسری نقاط از قبل برش خورده دارد که می توان به دلخواه آن ها را با چکش و پیچ گوشتی باز کرد. بدقت کار کنید که به فلز هود آسیب نرسد. این حفره های سیم کشی به صورت یکسری سوراخ گرد کوچک داخل هود هستند.

نحوه نصب انواع هود آشپزخانه

7) طرح نصب را ترسیم کنید.

مرحله بعد ایجاد طرحی روی دیوار و قسمت های برش برای تهویه و سیم کشی است.

یک راه این است که هود را بالا و جایی که قرار است نصب شود، نگه دارید و از یک نفر بخواهید با دنبال کردن رد حفره ها، طرح را با مداد رسم کند.
همچنین می توانید حفره ها را اندازه گیری کرده، بعد فضا را اندازه بگیرید، نقطه مرکزی روی دیوار را پیدا کرده و حفره ها را بر این اساس تراز کنید. اگر دستیاری نداشته باشید که به شما برای انجام کار کمک کند این روش خوب است. احتمالا در دستورالعمل هایی که همراه هود ارائه شده، راهنمای رسم طرح از طریق سوراخ ها به این روش وجود دارد.
اطمینان حاصل کنید که برای سیم ها و کانال طرح را رسم کرده اید.
اگر کانال و سوراخ های سیم کشی در هود جدیدتان دقیقا با قبلی منطبق هستند، شاید نیاز به علامتگذاری روی دیوار نباشد. در این صورت از بخش 2 و 3 صرفنظر کرده و با سوراخ ها و کانال فعلی کار کنید.

خب بخش آمادگی برای نصب به اتمام رسید در بخش بعد به آموزش سوراخکاری ها خواهیم پرداخت.

مقاله ای بر گرفته از سایت دنلکس