بهترین انواع اجاق گاز رومیزی یا گاز صفحه ای ایتالیایی

2 دقیقه برای مطالعه

درباره اجاق گاز

بهمن 1, 1400

اجاق گاز رومیزی یا صفحه‌ای تنها چند سال است که رواج یافته و خرید آن مانند اجاق گازهای فردار هنوز...

اجاق گاز رومیزی یا صفحه‌ای تنها چند سال است که رواج یافته و خرید آن مانند اجاق گازهای فردار هنوز...

اجاق گاز رومیزی یا صفحه‌ای تنها چند سال است که رواج یافته و خرید آن مانند اجاق گازهای فردار هنوز خیلی جا نیافتاده است. گازهای رومیزی شکیل‌تر و یا زیباترند، تنها یک سطح کوچک در آشپزخانه‌های کوچک امروزی اشغال می‌کنند و هر بار که به آشپزخانه خود نگاه کنید از فضای لوکس و مدرن و هارمونی زیبایی که در معماری داخلی آشپزخانه به وجود آورده‌اند، لذت

خواهید برد. ظاهر زیبا خیلی مهمه اما از آن جا که این مدل فقط چند سالی است که مهمان پروژه‌های ساخت و ساز شده‌اند، این امکان را نداریم که سراغ همان مدلی برویم که مادر یا مادر بزرگمان داشت.

انواع اجاق گازیکی از دلایل اصلی خرید این گازها تنوع زیاد آن‌هاست، انواع مختلفی از این گازها در بازار موجود است که به برقی و گازی تقسیم می‌شوند و هر کدام از این تقسیم‌بندی‌ها خود مدل‌های مختلفی از جمله استیل، شیشه‌ای، شیشه استیل، سرامیکی، شیشه آلومینیوم، لعابی و … دارند.

علاوه بر این‌ها در شکل ظاهری این اجاق گازها هم تنوع زیادی وجود دارد و می‌توان متناسب با دکور و فضای مورد نیاز، طرح آن‌ها را به صورت شکل مستطیلی رایج، شکل‌های چند ضلعی، دایره‌ای و نیم دایره‌ای و … انتخاب نمود.

مدل‌های رایج‌تر اجاق توکار مدل‌هایی هستند که از گاز به عنوان سوخت استفاده می‌کنند، اما تعدادی از برندها مدل‌های برقی و لمسی دارند که از برق برای تولید انرژی استفاده می‌کنند و با ظاهر منحصر به فرد خود در دکوراسیون آشپزخانه، طرحی نو در می‌اندازند. اجاق‌های گازی در ایران طرفداران بیشتری دارند چون گاز شهری ارزان‌تر و در دسترس‌تر است.

 انتخاب جنس صفحه در اجاق رومیزی، قدم مهم بعدی است. اجاق گازهای استیل، شیشه‌ای یا … رایج‌ترند و تفاوتی در قطعات داخلی ندارند. تفاوت اصلی در ظاهر آنهاست و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که بر حسب سلیقه می‌توانید انتخاب نمایید.

اجاق گاز های صفحه‌ای شیشه‌ای

در این محصولات از شیشه‌های نشکن استفاده می‌شود که از مقاومت و ضربه پذیری بالایی برخوردارند و برخلاف تصور برخی از افراد به راحتی یا با پخت و پز به مدت طولانی، دچار ترک یا شکستگی نمی‌شوند و آسیب نمی‌بینند. البته برندهای معتبر همگی شیشه اجاق گاز خود را گارانتی می کنند. ظاهر آن‌ها بسیار لوکس و زیبا و تمیز شدنشان راحت است. با وجود اینکه به راحتی با یک دستمال خیس و کمی شیشه پاکن، درخشندگی اولیه به آن‌ها باز می‌گردد اما روغن و لکه‌های موادغذایی بلافاصله پس از طبخ غذا، روی آن ها به چشم می‌آید و زود لک می‌شوند. برای این امر بهتر است هر روز پاک شوند تا زیبایی این محصول در دراز مدت باقی بماند. از نظر قیمت هم،‌ اجاق گاز صفحه‌ ای شیشه‌ای مثلاً قیمت اجاق گاز صفحه ای اخوان ، معمولاً کم‌تر است و از این نظر اقتصادی‌تر هستند.

اجاق گاز رومیزی یا اجاق صفحه ای ایتالیایی

اجاق گازهای صفحه ای استیل

اجاق گازهای استیل از دوام و ماندگاری بالایی برخوردارند و فلز به کار رفته روی آن ها معمولاً گرد و خاک، لکه موادغذایی و سایر کثیفی‌ها را خیلی دیر روی خود نشان می‌دهد پس نیازی به تمیز کردن هر روزه ندارند و برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب‌ترند. در بین اجاق‌های استیل، استیل ساده نسبت به آجدار به دلیل سهولت بیشتر در نظافت، بیشتر مورد توجه است.

برای نظافت این اجاق‌ها می‌توان از یک کهنه نرم یا محصولات براق کننده استیل در بازار استفاده کرد. البته نظافت این گازها سخت و زمان‌بر است چون لکه‌های ایجاد شده خیلی راحت از بین نمی‌روند. برای اجاق گازهای استیل، سرکه پاک‌کننده طبیعی و خوبی است که آسیبی به سلامتی شما و اجاق گاز هم نمی‌رساند.

اجاق صفحه ای شیشه استیل

این دسته از محصولات سعی دارند هم زیبایی اجاق شیشه‌ای و هم دوام و ماندگاری اجاق گازهای استیل را داشته باشند. این اجاق گازها به خاطر بهره‌مندی از نمای شیشه‌ای به راحتی تمیز می‌شوند و به خاطرداشتن لبه‌های استیل، مقاوت بالایی دارند تا تمام انتظارات مشتریان برآورده شود.اجاق گاز های صفحه‌ای امکانات به روزی به شما ارائه می‌دهند تا هم از آشپزی لذت ببرید و هم فضای آشپزخانه لوکس ومدرن به نظر آید.

لطفا برای خرید اجاق گاز صفحه ای (گاز توکار) به فروشگاه اینترنتی بیمکث مراجعه نمایید.