اجاق رومیزی انتخاب کنیم یا اجاق فردار؟

2 دقیقه برای مطالعه

درباره اجاق گاز

بهمن 1, 1400

این سؤالی است که بارها از مشتریان خود شنیده ایم. برای اینکه به پاسخی صحیح و منطقی برسیم باید قبل...

این سؤالی است که بارها از مشتریان خود شنیده ایم. برای اینکه به پاسخی صحیح و منطقی برسیم باید قبل...

این سؤالی است که بارها از مشتریان خود شنیده ایم. برای اینکه به پاسخی صحیح و منطقی برسیم باید قبل از هر چیز هدفِ خرید خود را با توجه به آیتم های مورد نیاز، بدانیم. یعنی باید به چرایی خرید خود واقف باشیم. مطمئناً هر دو نوع گاز ویژگیها و تفاوتهایی دارند. بنابراین پاسخ قطعی به سؤال فوق تنها در گرو پاسخ به هدفها و نیازهایمان، می تواند صحیح باشد.

سایت بیمکث برای هر چه روشن تر شدن موضوع و یافتن جواب مناسب در مقاله زیر به نکات مهم و ویژگی های هر دو اجاق رومیزی و فردار پرداخته و با یک جمع بندی سعی می کند شما را در تصمیم گیری مساعدت نماید:

ویژگی های گاز رومیزی (صفحه ای):

  • کم حجم بودن:

 اجاق گاز های رومیزی نسبت به گازهای فردار بنابر طبیعت ساختاری آنها کم حجم، تولید می شوند و فضای حدوداً کمتر از یک مترمربع را اشغال می کنند. که این فضا سطح روی صفحه کابینت را می گیرد و نه تمام فضای آشپزخانه را.

  • استفاده بهینه از کابینت ها:

 گازهای رومیزی به شکل تخت و نهایتاً قطر 10 الی 15 سانتی متر در سطح، تولید می شوند که این ساختار باعث می گردد مشتری بتواند از فضای کابینت زیر گاز رومیزی به عنوان کشوهایی متنوع استفاده نماید و در نتیجه سطح اشغال کابینت ها نسبت به وقتی که گاز فردار می خریم، به مراتب بیشتر خواهد شد.

  • هارمونی بهتر با فضای آشپزخانه و هود :

 معمولاً گازهای رومیزی با هود آشپزخانه در یک کادر تصویری دیده می شوند بنابراین زیبایی بیشتری را به دلیل ظرافت و هماهنگی بالاتر با هود، سبب می گردند.

گازهای رومیزی شیشه ای در این زمینه شکیل تر و زیباتر به نظر می رسند زیرا اغلب هودها با توجه به ویژگی شیشه ای بودنشان، تجربه هارمونیک و هماهنگ تری را به نمایش می گذارند.

از آنجائیکه چشم انسان در برخورد با اشیاء عادت به کادر بندی دارد. این مورد در خرید گاز رومیزی و ترکیب اش با هود آشپزخانه بیشتر به چشم می آید و پس از نصب کادر زیباتری در معماری داخلی آشپزخانه ها بدست می دهد.

  • تعمیرات ساده و سریع:

 گازهای رومیزی نسبت به گازهای فردار به مراتب ساده تر و سریعتر تعمیر می شوند و دسترسی به قطعات آنها به سهولت انجام می گیرد.

  • وفور قطعات در زمان تعمیر:

 قطعات گازهای رومیزی راحت تر از دیگر انواع فردار یافت می شود و در صورت نیاز به تعمیرات دسترسی به لوازم مورد نیاز برای تعمیر آنها به سادگی امکانپذیر است.

ویژگیهای گازفردار یا مبله:

  • قدرت شعله بالا:

 به دلیل نحوه عملکرد و ساخت گازهای فردار، این نوع گازها قدرت شعله بالاتری نسبت به گازهای رومیزی دارند.

  • فردار بودن:

 داشتن فرِ این نوع گاز ما را از خرید فر دیگر و اشغال فضایی مجدد و نیز هزینه ی مجزا، بی نیاز می کند. معمولاً پخت و پز با گاز فردار آسانتر از فرهای توکار موجود در بازار است.

  • استحکام بالا:

 گازهای فردار به لحاظ ساختار ظاهری و شکلِ تولید آنها دارای استحکام و قوام بالاتری نسبت به گازهای رومیزی هستند.

  • عدم شکستگی شیشه ها:

در گازهای فردار معمولاً به ندرت شکستگی قسمت های درب شیشه ای رخ می دهد. در حالیکه در گاز رومیزی شیشه ای، احتمال شکستن شیشه رویه گاز وجود دارد در همین زمینه به مقالات مربوط به شکستن شیشه گاز رومیزی در همین سایت مراجعه نمائید.

نتیجه گیری:

به نظر می رسد بهتر است برای خرید گاز آشپزخانه به مواردی همچون بودجه، سلیقه، تعداد خانوار و نیز معماری داخلی آشپزخانه توجه شود. زیرا بهر صورت آیتم های فوق می توانند ما را به نتیجه مطلوب برسانند.